Malzemeler : 
Kebabı için :
  • 1 kg. kuşbaşı et (ben dana eti kullandım)
  • 2 orta boy soğan
  • 2 orta boy domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı+tereyağı
  • Tuz
  • Karabiber
Beğendi için :
  • 5-6 közlenmiş patlıcan (ben hazır közlenmiş patlıcan kullandım)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peynir
  • Tuz
  • Karabiber
Yapılışı :
  • Soğanları yemeklik doğrayın ve yağ ile kavurun.Daha sonra içine küp doğranmış domatesleri katın ve kavurmaya devam edin.
  • Kuşbaşı etleri de ekleyin. Üzerinden çıkacak kadar su koyun. Tuzunu ve karabiberini de katıp etler yumuşayana kadar pişirin. (ben birkaç kere kaynar su eklemek zorunda kaldım etlerin tam pişmesi için)
  • Patlıcanları konserve kullanmazsanız közlemeniz gerekiyor. Közlenmiş patlıcanları soyup ufak doğrayın.
  • Bir tencerede yağ ve unu kavurun. Üzerine süt,rende kaşar peyniri ve patlıcanları koyup karıştırın.Tuz ve karabiberi de ekleyip pişirin.
  • Servis tabağına alırken alta beğendiyi,üstüne kebabı koyun.
Not: Ben beğendili kebabın yanına nohutlu pilav yaptım. Nohut sevmezseniz sade pilavla da servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun!

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Hoş Geldiniz