Malzemeler:
  • 3 su bardağı Söke çavdar unu karışımı
  • 2 su bardağı un
  • 1 adet yumurta (oda ısısında)
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 3 çay kaşığı toz kakao
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 25 gr tereyağı (oda ısısında)
  • 3 çay kaşığı kuru maya (ekmek paketinden çıkanı kullanabilirsiniz)
  • 1 su bardağı damla çikolata

Üzeri için:
  •  2 çorba kaşığı ılık süt veya su

Yapılışı:
  • Çavdar unu karışımı, beyaz un, kakao, kuru maya, tuz ve toz şekeri yoğurma kabına alın. Ortasını çukur şeklinde açın; ılık su ve süt karışımını, tereyağını ve yumurtayı ekleyin. Hamuru yoğurun. (Malzeme ölçüsü tam geliyor ve hamur hafifçe elinize yapışan, sert bir kıvamda kalıyor. Ama eğer çok yapışırsa azıcık daha un, çok katı olursa çok az su ilave edebilirsiniz.)
  • Hamurun üzerini örterek (ben bez kullanmıyorum, hamura değmeyecek şekilde kabın üstüne naylon poşet geçiriyorum), ılık bir yerde 15 dk bekletin. Sonra hamuru bir kez daha yoğurun, bir 15 dk daha bekletin.
  • Hamura damla çikolatayı ekleyin. Karışıncaya kadar yoğurun. Hamuru dikdörtgen kek kalıbına yerleştirin. Ben kalıba yağlı kağıt döşedim, bu tür kek ve ekmekler pişince dibe çöken çikolata nedeniyle kalıptan ayrılması zor olabilir. Bu nedenle mutlaka yağlı kağıt öneririm.
  •  Ekmeğinizi tekrar örterek, güzelce kabarana kadar bekletin. Minimum yarım saat sürecektir. Bu arada fırını 210 dereceye ayarlayıp ısıtın. Ekmeğin üzerine fırçayla süt veya su sürün.
  • Fırına verdikten 10 dk sonra ısıyı 190 dereceye düşürün. 20 dk sonra kontrol edin, eğer üstü fazla kızardıysa alüminyum folyo ile örtüp bir 10-15 dk daha pişirin.
Not : Fırından alıp kalıptan çıkardıktan sonra dilimlemek için azıcık sabredin. Ben hiç beklemediğim için henüz sıcak olan damla çikolatalar keserken bulaştı ama ne gam:) Tarifte fırından alınca da ekmeğin üstüne ılık süt veya su sürülmesi tavsiye ediliyordu ama ben bunu yapmadım. Kabuğunu hafif kıtır seviyorum. Eğer siz yumuşacık olsun istiyorsanız fırçayla süt sürebilirsiniz.
Afiyet olsun!

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Hoş Geldiniz